
Konference 2022
26. března 2022 Frýdlant
Učení ON/OFF... jak se zapíná učení
Kdo vedl letošní dílny?
AHA! Co důležitého si účastníci odnesli? Jaká myšlenka jim po konferenci uvízla v hlavě?
- Pokud dítě prostě nechce a já už vyčerpala všechny možnosti jak mu dát prostor, podporu a pomoc, není to má vina ani zodpovědnost, že nechce.
- Celý seminář Michala Dubce byl velmi zajímavý, je těžké vypíchnout jednu konkrétní věc.
- Nadšení.
- ...že emoce jsou rychlejší než rozum :-)
- Kladu kolikrát špatné otázky :-(
- Když řeknu věci jinak, tak to uklidní i mě, nejen druhou stranu komunikace.
- Moje AHA bylo u pana Dubce - konkrétně to, že emoce je potřeba nejen si uvědomit, ale i zveřejnit ostatním.
- Že ve svém pojetí výuky a přístupu k žákům nejsem sama a dává to smysl.
- Nový pohled na kreativitu a rozvoj tvořivosti při práci s dětmi.
- Dětem dáváme podmínky k učení, ostatní je už na nich.
- Nenech se v komunikaci vtahovat do vztahové války, nechej žákům co nejvíce prostoru pro samostatnou práci na problému!
- Vždy začít u sebe. Pokud mám nějakou krizi v nápadech, zastavit se, uvolnit se, udělat něco pro sebe. Netlačit na pilu, nápady se dostaví.
- Ukázat cihličku (z rad jak zvládnout komunikaci bez nekontrolovaného odžívání emocí)
- Nepoužívat otázky s jednou nebo žádnou odpovědí
- Ne všechny boty týkajicí se učení jsou můj problém. Někdy je to problém žáka, někdy rodiče, ale ne můj.
- Nenesu zodpovědnost za motivaci žáků k učení
- No zcela jistě Školu bez poražených - připomenutí toho jak popisuji to co u dětí vidím:)
- V.Petřivá-známkujete celek
- K.Vrtišková - mýty o učitelích-super diskuze
- V.Šancová - výroba míčků na žonglování
- Další asi dvě možnosti dalšího jednání s problematickým žákem.
- Těžká otázka :) Sice jsem na dílně nebyla, ale moc se mi zalíbila myšlenka "denních výzev". Některé zněly úplně "badatelsky"!
- Musím se více soustředit na formu komunikace.
- I když se snažím žákovi pomoci ze všech sil, ale žák o to nestojí, tak to není moje chyba (můj problém). Nemám se tím trápit.
- Nedávat otázky, na které není odpověď.
- Že nikdo není dokonalý, ale cílem celoživotního snažení to být může. Hodně přemýšlím o komunikaci mezi učitelem a žákem.